Longji rijstterassen

He trouwe volgers van mijn blog,

Na de CCW van CG gingen we naar de rijstvelden van Longji

We bleven daar 5 dagen en 3 van de 5 dagen maakten we een trekking.

De andere dagen hadden we een rustpauze.

Er waren nog 2 andere mensen mee, Henning Peters van Duitsland(geen familie van mamma hoor)en Jane Wu uit China.

Voor pappa en mamma was dat wel even fijn want hun waren zeg maar onze Nanny’s(oppassers).

Het grappige was wel dat als Jilt bijvoorbeeld tegen mamma zei: jij bent zo rot, dan zei(vooral)Jane “you are so cute” (jij bent zo schattig).

Maar de rijstvelden waren wel echt heel mooi, het waren eigenlijk rijstterrassen, het waren dan allemaal lagen boven op elkaar gemaakt.

We waren er helaas niet wanneer de rijst werd gepland, maar ze waren bezig met het ploegen, dat was ook wel heel mooi om te zien.

Jane was wel niet zo goed voorbereid.

En ze wou zelfs langs de autoweg lopen voor als we moe werden dat we dan gewoon een busje konden nemen.

Mamma had daar hard op in geprotesteerd dus nu is het allemaal goed gekomen.

Groetjes Saar.

Wordt vervolgt

Reacties

Reacties

marije

Hoi,

Alweer in een ander land. En nu geen chinezen maar indonezen! Ook weer heel anders denk ik. En jullie hebben vast ook al heel veel rijst gegeten in deze landen met de rijstterrassen. Een broodje kaas is vast wel weer lekker zo meteen. Veel plezier weer.
Groetjes Marije.

Saar

hai Marije
ja we zijn alweer in indonesie waar 10.000 roepie nog geeneens 1 euro is.
we kunnen eindelijk weer een broodje met kaas eten maar helaas weten ze nog niet zo goed hoe ze het moeten gebruiken ze doen het alleen op gebakjes
Groetjes Saar

Hans en Marion van Leeuwen

Hai Saar,
Hebben jullie misschien in de rijstvelden een sandaal gevonden, die Hans 30 jaar geleden daar heeft verloren? Dat zou fijn zijn. Overigens leren jullie wel heel erg goed rekenen met die wisselkoers. De tafel van 10.000!
Doe je ooknde supergroeten aan pappa, mamma, Fiene en Jilt?
Marion en Hans

Opa en Oma uit Hoevelaken

We hebben genoten van je verhalen over China. We kunnen bijna niet wachten tot we je nieuwe belevenissen
uit Indonesie lezen en vooral over de bruiloft. Op de familiefoto op Facebook staan jullie stralend.
Liefs opa en oma

oma henny.

hoi sarekind, leuk verhaal over de rijstterrassen, vooral de veralen over jane, wel schattig voor jullie,zo herinner ik me haar ook. nu zijn jullie in indonesie. ik ben benieuwd hoe het daar is, maar dat ga ik wel lezen. Liefs oma.

oma Henny

Antwoord op het verhaal van Sarekind

Saar

he Marion en Hans,
sorry maar helaas heb ik geen sandaal gevonden, ik kan het nog wel zeggen tegen onze gids of die het tegen de bewoners kan zeggen. Ik was ook bijna mijn hoed kwijt. De hoed waaide af en viel in 1 van de rijstvelden. Ik ging in 1 van de rijstvelden en me voeten waren helemaal vies, gelukkig kwam er al snel een een kleine waterval. We gingen, we spetterde elkaar helemaal nat, dat was lekker koel.
Groetjes Saar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!